Varno in spodbudno učno okolje

Ta svet je lep,
če nekomu nekaj daš.
Ta svet je lep,
če nekoga rad imaš,
če stisneš roko komu,
ki ga kaj boli.
Ta svet je lep,
če si človek do ljudi.

(Tone Pavček)

V vzgojno izobraževalnem procesu smo učitelji, pedagogi, specialni pedagogi in mnogi drugi, ki vstopajo v kontakt z učenci, zelo pomembni. Ne samo, da učence naučimo veliko koristnih učnih snovi, jih naučimo brati in pisati ter računati, ampak kot pomembni drugi zmoremo učencem ponuditi mnogo več. Velikokrat pozabimo na pomembnost razvijanja čustvene in socialne pismenosti v šolah.

Na šoli že drugo leto poteka projekt Varno in spodbudno učno okolje. Namen projekta je krepiti čustveno in socialno pismenost pri naših učencih.  V okviru projekta pri učencih razvijamo naslednja pomembna področja: samozavedanje, samouravnavanje, odgovorno sprejemanje odločitev ter odnosne spretnosti in socialno zavedanje.

Prepričani smo, da so to pomembne veščine, ki bodo učencem pomagale v vsakdanjem življenju.

Ekipa VSUO

V šolskem letu 2024/2025 na šoli nadaljujemo z izvajanjem projekta Varno in spodbudno učno okolje (VSUO), ki poteka pod okriljem Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Projekt je na naši šoli vpeljan drugo leto zapored. Namenjen je oblikovanju varnega, spodbudnega in vključujočega učnega okolja, kjer so v ospredju kakovostni odnosi, učinkovita komunikacija in dobro počutje vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa.

Članice VSUO tima (Maja Pajntar, Tina Poročnik in Tatjana Logar) vsak mesec na pedagoški konferenci predstavijo eno izmed dejavnosti, ki jih lahko učitelji uporabijo pri razrednih urah ali drugih predmetih. Dejavnosti so razdeljene v tri sklope: povezovalci (npr. uvodni posnetki, Ted talk o pomenu odnosov), komunikacijske tehnike (aktivno poslušanje, jaz sporočila, zrcaljenje) ter ravnanje pri neželenem vedenju (tehnika 4R, reševanje konfliktov, videoposnetki). Vsaka članica pripravi tri dejavnosti v obdobju od oktobra do junija.

Skozi šolsko leto bodo izvedene tudi tri obsežnejše delavnice za zainteresirane strokovne delavce: Dobri odnosi in sodelovanje (oktober), Čustveno in socialno učenje (februar) ter Ravnanje pri neželenem vedenju (april). Poleg tega projekt vključuje dodatne aktivnosti, kot so mesečni »cukrčki« v zbornici (sporočilca, pohvale, drobne pozornosti), dejavnosti v Tednu otroka v sodelovanju s šolsko skupnostjo ter spodbujanje medvrstniške učne pomoči.

Učitelji so povabljeni k enoletnemu načrtnemu in dokumentiranemu izvajanju aktivnosti v skupnem obsegu najmanj 15 ur. Rezultate svojega dela bodo predstavili na konferencah ali v strokovnih skupinah. V okviru projekta bo izvedeno tudi predavanje za starše na temo preprečevanja nasilja. Ob tem šola obeležuje tudi pomembne mednarodne dneve (npr. dan strpnosti, dan sreče) z dejavnostmi, namenjenimi krepitvi pozitivne klime.

Projekt prinaša številne prednosti za šolo: povečuje kakovost odnosov, spodbuja sodelovanje med učitelji, zmanjšuje stres, izboljšuje komunikacijo, prispeva k večji vključenosti učencev in spodbuja njihovo dobro počutje. Strategije se bodo med šolskim letom sproti dopolnjevale in prilagajale potrebam posameznih oddelkov ter celotne šole.

Deli objavo
Dostopnost