Zapisniki sej sveta staršev
Šolsko leto 2023/2024
Šolsko leto 2022/2023
Šolsko leto 2021/2022
Šolsko leto 2020/2021
Šolsko leto 2019/2020
Šolsko leto 2018/2019
Svet staršev
Datum: 27. 09. 2018
Z A P I S N I K
- seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, ki je bila v četrtek, 27. 09. 2018, ob
- uri v zbornici šole.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Rok Bavdek, Matej Beranič, Božica Čulibrk Rajković, Nataša
Mohorič, Jure Zelnik, Uroš Zemljič, Karmen Šparovec Terekhov, Sandra Preradović,
Špela Rus, Sebastian Tofaj, Radmila Keleman, Mojca Marcen, Sebastjan Likozar,
Mia Mihelich, Tina Šturm, Miloš Bajt, Ria Jagodic, Tony Del Fabro, Jože Kadivec,
Dubravka Lojić, Bojan Brezničar in Nadja Simić.
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin.
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Anja Adlešič in Boštjan Kovše.
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED: - Poročilo o opravljenih volitvah v svet staršev po posameznih oddelkih,
- Sprejem ugotovitvenega sklepa o konstituiranju sveta staršev,
- Navodila za volitve in izvolitev predsednika in namestnika predsednika sveta staršev,
- Seznanitev s poslovnikom sveta staršev, s predpisi na področju vzgoje in izobraževanja
in akti zavoda, ki urejajo področje delovanja sveta staršev, - Izvolitev predstavnika v šolski sklad
- Izvolitev predstavnika v komisijo za prehrano
- Izvolitev člana v svet šole namesto gospoda Davorja Brezarja
- Razno, predlogi in pobude
G. ravnatelj, Jože Povšin, je pozdravil nove člane Sveta staršev. Ugotovil je, da je
Svet staršev sklepčen. Navzoče je seznanil z dnevnim redom. Ker na dnevni red ni
bilo pripomb, je bil sprejet
sklep: potrdi se dnevni red 1. seje Sveta staršev.
2
K točki 1
Po poslovniku o delu Sveta staršev člane Sveta staršev volijo starši na roditeljskih
sestankih s tajnim ali javnim glasovanjem (3. člen Poslovnika). Volitve predstavnikov
staršev v Svet staršev so bile že izvedene. Predstavniki staršev so povedali, da so
volitve na roditeljskih sestankih potekale brez posebnosti.
K točki 2
Ravnatelj je ugotovil, da so mandati verificirani in razglasil
sklep: Svet staršev v sestavi Rok Bavdek, Matej Beranič, Božica Čulibrk
Rajković, Nataša Mohorič, Jure Zelnik, Uroš Zemljič, Karmen Šparovec
Terekhov, Kostadin Videnović, Špela Rus, Sebastian Tofaj, Radmila Keleman,
Saša Hrženjak, Sebastjan Likozar, Mia Mihelich, Tina Šturm, Miloš Bajt, Ria
Jagodic, Tony Del Fabro, Jože Kadivec, Dubravka Lojić, Bojan Brezničar, Nadja
Simić, Anja Adlešič in Boštjan Kovše, je imenovan.
K točki 3
G. ravnatelj je predlagal volitve za novega predsednika in namestnika predsednika
Sveta staršev. Starši so za predsednika predlagali g.Tonyja Del Fabra.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrdijo g. Tonyja Del Fabra za novega
predsednika Sveta staršev.
Za namestnico predsednika Sveta staršev je bila predlagana ga Tina Šturm.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrdijo go. Tino Šturm za namestnico
predsednika Sveta staršev.
K točki 4
G. ravnatelj predstavi poslovnik Sveta staršev, ki so ga člani Sveta staršev
predhodno prejeli po mailu.
K točki 5
Za predstavnico šolskega sklada je bila predlagana ga. Mia Mihelich.
Sklep: Svet staršev je soglasno potrdil go. Mio Mihelich za novo predstavnico
šolskega sklada.
K točki 6
Za predstavnika šolske komisije za prehrano je bil predlagan g. Jure Zelnik.
Sklep: Svet staršev je soglasno potrdil g. Jureta Zelnika za novega člana
komisije za šolsko prehrano.
3
G. ravnatelj je predlagal, da se prispevek 1 € za posebne namene potrdi za čas do
preklica.
Sklep: Prispevek staršev 1 € za posebne namene se potrdi za čas do preklica.
K točki 7
G. ravnatelj je prejel odstopno izjavo g. Davorja Brezarja, da odstopa s funkcije člana
Sveta staršev. Glede na to, da je g. Brezar tudi član Sveta šole, je potrebno izvoliti
novega člana staršev v Svet šole.
Po krajši razpravi je bil sprejet
sklep: Svet staršev soglasno potrjuje g. Tonyja Del Fabra za novega
predstavnika staršev v Svet šole.
K točki 8
G. ravnatelj je prisotne obvestil, da zaradi uvajanja nove kuhinjske opreme lahko
pride do spremembe jedilnika.
G. ravnatelj seznani člane Sveta staršev o energetski obnovi šole, ki naj bi se pričela
prihodnji teden. Gradbena dela naj bi se v večji meri vršila med krompirjevimi
počitnicami.
S strani Sveta staršev je bila podana pripomba, da se večina dni dejavnosti
organizira v jesenskem času. G. ravnatelj pove, da na organizacijo dni dejavnosti
vpliva več dejavnikov in da se organizator odloči za najprimernejši čas izvedbe.
Predsednik Sveta staršev je opozoril, da so podatki na spletni strani pomanjkljivi in
neažurni. G. ravnatelj bo zadevo preveril.
Starši so izrazili željo, da bi bil na spletni strani objavljen seznam bralne značke.
Izrazili so tudi željo, da bi ponudili učencem v sklopu šole več interesnih dejavnosti.
Starši 7. razredov sprašujejo g. ravnatelja, zakaj oba 7. razreda poučuje angleščino
ga. Irena Teran, dopolnilni in dodatni pouk pa ga. Korenjak in ga. Pajntar.
G. ravnatelj odgovori, da učiteljice med seboj komunicirajo in da ne vidi problema v
tem.
Postavljeno je bilo tudi vprašanje, zakaj šola v naravi v 3. razredu traja samo tri dni.
Sejo smo zaključili ob 19.30.
Zapisnikarica: Predsednik Sveta staršev:
Natalija Cvek Tony Del Fabro
seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, ki je bila v četrtek, 29. 11. 2018, ob
uri v učilnici naravoslovja.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Matej Beranič, Božica Čulibrk Rajković, Nataša Mohorič, Uroš
Zemljič, Jure Zelnik, Karmen Šparovec Terekhov, Sandra Preradović, Špela Rus,
Maja Marinček, Sebastjan Likozar, Tina Šturm, Miloš Bajt, Ria Jagodic, Tony Del
Fabro, Boštjan Kovše, Dubravka Lojić in Bojan Brezničar.
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin.
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Rok Bavdek, Anja Adlešič, Sebastijan Tofaj, Saša Hrženjak, Mia
Mihelich, Jože Kadivec in Nadja Simić.
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED:
Potrditev dnevnega reda 2. Seje Sveta staršev OŠ Jakob Aljaža;
Pregled in potrditev zapisnika 1. seje Sveta staršev v šol. letu 2018/19;
Seznanitev s poročili šolskega sklada, Fundacije za pomoč otrokom OŠ
Jakoba Aljaža in enega evra za posebne namene;
Pobude, predlogi posameznih predstavnikov razredov v Svetu staršev;
Razno.
K točki 1
G. predsednik Sveta staršev, Tony Del Fabro, je pozdravil člane Sveta staršev.
Ugotovil je, da je Svet staršev sklepčen. Navzoče je seznanil z dnevnim redom. Ker
na dnevni red ni bilo pripomb, je bil sprejet
sklep: Potrdi se dnevni red 2. seje Sveta staršev.
K točki 2
Na zapisnik 1. seje Sveta staršev ni bilo pripomb.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo zapisnik 1. seje Sveta staršev.
2
K točki 3
Poročilo šolskega sklada:
Stanje sredstev šolskega sklada na dan 31. 10. 2018 znaša 12.067,78 €. V šolski
sklad se stekajo sredstva iz naslova mesečnih vplačil staršev, zbiralnih akcij papirja,
prostovoljnih prispevkov Aljažkovega dne in drugih virov. Sredstva pa smo namenili
za udeležbo učencev na taborih in šolah v naravi, za žoge, športne copate itd. Odliv
sredstev za igrala v mesecu novembru v vrednosti okrog 500 € še ni vknjižen.
Poročilo Fundacije za pomoč učencem OŠ:
V letošnjem letu se je v sklad Fundacije nateklo 1.571,80 € sredstev. S sredstvi
Fundacije bomo razbremenili Šolski sklad, saj planiramo v letošnjem šolskem letu
pomagati kar 28 otrokom pri plačilu taborov in šol v naravi. Za tretji razred bomo
namenili 240 € za tabor Trilobit, za četrti razred 800 € za Pokljuko, za peti razred 350
€ za Savudrijo, za 7. razred 80 € za Osilnico in za osmi razred 80 € za Tolmin. Na
računu tako ostane še 60 € za tekoče poslovanje Sklada.
1 € za posebne namene:
Prispevek 1 € se namenja za nadstandardni program – porabo papirnatih brisač,
toaletnega papirja, mila, za fotokopiranje itd. V sklad se letno steče nekje 5.100 €.
Stroški nakupa brisačk in ostalega materiala pa letno znašajo 9.853,20 €. Razliko
pokriva šola iz lastnih sredstev.
Sklep: Člani Sveta staršev so se seznanili s poročili Šolskega sklada, Fundacije
in Prispevka za posebne namene in se strinjajo z namenom porabe sredstev.
K točki 4
Od staršev na razredni stopnji je bila posredovana informacija, da imajo učenci
težave z motivacijo. Metodika umirjanja učencev ne deluje zadovoljivo.
G. ravnatelj je povedal, naj se ta zadeva rešuje z razredniki na govorilnih urah.
Starši so prosili, naj imajo pri razdeljevanju kosil v šolski kuhinji prednost učenci in ne
zunanji odjemalci. Predstavniki staršev so še pripomnili, da imajo učenci v 1. triadi in
nekatere skupine učencev iz višjih razredov premalo časa rezerviranega za kosilo,
ker so v istem času na sporedu interesne dejavnosti.
G. ravnatelj je povedal, da je bilo izvedenih kar nekaj ukrepov za izboljšanje
organizacije razdeljevanja hrane. Porcije kosil za zunanje uporabnike so nadzirane,
cene zunanjih kosil se bodo zvišale. Delovni čas zaposlenih v šolski kuhinji se je
podaljšal na 15. uro. Večjo pretočnost na razdelilni liniji bo omogočil tudi nov
ločevalni pult za ločevanje odpadkov. Delavka na ločevalni liniji bo tako lahko več
časa prisotna kot pomočnica v kuhinji.
G. ravnatelj je še povedal, da bo za naslednje šolsko leto poskušal doseči izboljšavo
urnika interesnih dejavnosti, ki bi učencem omogočil več časa za zaužitje obroka.
G. ravnatelj je predlagal, naj se vse pripombe, mnenja, pobude predstavnikov
staršev posredujejo v reševanje Komisiji za šolsko prehrano.
Starši so vprašali, zakaj na delovno soboto ne organiziramo kosila. G. ravnatelj je
povedal, da več dejavnikov vpliva na to odločitev. Ob sobotah ni podaljšanega
bivanja, tehnični delavci pa v soboto lahko koristijo letni dopust, ker zanje prisotnost
3
na delovno soboto ni obvezujoča. G. ravnatelj je še omenil, da so v letošnjem
šolskem letu planirane tri delovne sobote.
S strani staršev je bil podan predlog, da bi naslednje šolsko leto novoletni sejem
organizirali na soboto. Tako bi se starši lažje udeležili sejma, za učence pa bi bilo
tudi manj obremenjujoče, ker na soboto ne bi imeli pouka.
G. ravnatelj bo razmislil o tem predlogu.
Na naši šoli je okrog 30 % učencev priseljencev. Starše zanima, kako šola poskrbi za
njihovo integracijo v novo okolje.
G. ravnatelj je povedal, da imajo učenci priseljenci v povprečju dve uri letno dodatne
učne pomoči – ure slovenščine, ki jih pokriva MIZŠ. Ti učenci imajo prilagojeno
ocenjevanje, individualno pomoč pri svetovalni delavki, dokaj uspešni v pomoči
priseljencem so tudi učenci tutorji. Aktiv ravnateljev pa si prizadeva, da bi status
učencev priseljencev izenačili s statusom Romov, ki imajo ure pomoči sistemizirane s
strani MIZŠ.
G. ravnatelj pove, da imajo vse kranjske šole organiziran dopolnilni pouk za učenje
makedonščine, ki ga pokriva MIZŠ, težava pa se kaže v komunikaciji z albansko
govorečimi učenci in starši, ker nimamo na razpolago ustreznega tolmača.
Sklep: Svet staršev daje pobudo Svetu šole, da poskuša pridobiti finančna
sredstva na Mestni občini Kranj in na MIZŠ za financiranje tolmača albanščine
za vse kranjske šole.
G. ravnatelj bo o tem predlogu seznanil tudi aktiv ravnateljev.
Starši so vprašali, kako uspešni so naši učenci kot dijaki na srednjih šolah in
gimnazijah. G. ravnatelj pove, da se je lansko leto na gimnazije vpisalo 8 učencev.
Nekaj let nazaj je ravnatelj kranjske gimnazije pohvalil uspešnost naših učencev na
gimnaziji, med njimi sta bila kar dva naša bivša učenca zlata maturanta. Sicer pa
šola kot institucija ne sme poizvedovati pri srednjih šolah o uspešnosti učencev.
Starše je zanimalo, kako se dela z nadarjenimi učenci. Svetovalna služba pripravi
program za nadarjene – individualni načrt dela, kjer se označi, pri katerih predmetih
bi nadarjeni učenec rad imel prilagoditve (dodatno delo, seminarske naloge itd.) in v
katere dejavnosti šole (interesne, obogatitvene) in dejavnosti izven šole se bo
nadarjeni učenec vključeval.
Starši so dali pobudo, da bi se zaradi manjših stroškov pri organizaciji tabora za
nadarjene povezale sosednje šole (OŠ Jakoba Aljaža, OŠ Matije Čopa in OŠ
Staneta Žagarja) in skupaj organizirale tabor.
G. ravnatelj je omenil, da na naši šoli in osnovni šoli iz Banja Luke poteka
mednarodna izmenjava učencev. Z izmenjavo nadarjeni in drugi učenci dobijo novo
izkušnjo – občutijo različnost. Skupina naših učencev je pred kratkim že obiskala
vrstnike v Banja Luki. Starši so financirali prevoz, za ostalo pa so poskrbeli starši
vrstnikov iz Banja Luke, kjer so učenci prespali. Sedaj so za izmenjavo na vrsti naši
učenci, ki bodo gostili vrstnike iz Banja Luke. V projektu so sodelovali učenci 8. in 9.
razreda, g. ravnatelj pa bo razširil izvedbo projekta na učence druge in tretje triade.
4
G. ravnatelj pravi, da bomo poskušali na Mestni občini Kranj pridobiti finančna
sredstva za pomoč pri izvedbi projekta mednarodne izmenjave učencev.
Starše zanima, kako se učenci pripravljajo na tekmovanja. G. ravnatelj je povedal, da
učence na tekmovanja pripravljajo mentorji. Učenci obiskujejo dodatni pouk.
Starše zanima, kako postopati v primeru, ko se devetošolec ne more odločiti, kam po
osnovni šoli. Starši dobijo na 1. roditeljskem sestanku vse informacije v zvezi s
poklicno orientacijo. V primeru, da se otrok ne more odločiti, si lahko poišče druge
vire informacij – CIPS (karierno središče, ki so ga učenci obiskali). Lani je bilo tam
organizirano tudi predavanje za starše na temo Dejavniki poklicnega odločanja.
Komunikacija preko eAsistenta med starši in učitelji pri nekaterih učiteljih v praksi še
ni zaživela. G. ravnatelj pove, da se učitelji sami odločajo, na kakšen način bodo
sodelovali s starši.
Starše je zanimalo, ali se naši učenci udeležujejo Malih sivih celic. G. ravnatelj pove,
da imamo izkušnje s temi tekmovanji in da glede na vložek ni bilo ustreznih
rezultatov.
Predsednik Sveta staršev je dal pobudo, da se na šolski spletni strani odpre zavihek
– Uspehi naših učencev.
Starši so pripomnili, da pred nekaterimi učilnicami ni klopc in obešalnikov. G.
ravnatelj je odgovoril, da moramo upoštevati Požarni red.
K točki 5
Starši so vprašali, zakaj učenci med glavnim odmorom ne smejo delati domačih
nalog. G. ravnatelj je povedal, da je glavni odmor rekreativni odmor, namenjen
rekreaciji učencev.
Sejo smo zaključili ob 19.50.
Zapisnikarica: Predsednik Sveta staršev:
Marjeta Ferlan Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 29. 11. 2018
Z A P I S N I K
Svet staršev
Datum: 30. 05. 2019
Z A P I S N I K
seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, ki je bila v četrtek, 30. 05. 2019, ob
uri v učilnici naravoslovja in biologije.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Božica Čulibrk Rajkovič, Nataša Mohorič, Uroš Zemljič, Karmen
Šparovec Terekhov, Sandra Preradović, Špela Rus, Sebastijan Tofaj, Saša Hrženjak,
Mojca Marcen, Sebastjan Likozar, Tina Šturm, Miloš Bajt, Ria Jagodic, Tony Del
Fabro, Boštjan Kovše, Dubravka Lojić.
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin.
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Rok Bavdek, Anja Adlešič, Matej Beranič, Jure Zelnik, Radmila
Keleman, Mia Mihelich, Jože Kadivec, Bojan Brezničar, Nadja Simić.
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED:
Potrditev dnevnega reda 4. Seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža,
Pregled in potrditev zapisnika 3. Seje Sveta staršev v šolskem letu 2018/2019,
Podaja soglasja za skupno nabavno ceno delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za
posamezen razred,
Definiranje 1 evra za posebne namene,
Razno
K točki 1
G. Tony Del Fabro je pozdravil člane Sveta staršev. Ugotovil je, da je Svet staršev
sklepčen. Navzoče je seznanil z dnevnim redom. Ker na dnevni red ni bilo pripomb,
je bil sprejet
sklep: Potrdi se dnevni red 4. seje Sveta staršev.
2
K točki 2
Starši so opozorili na neprimerno prezračevanje v razredih, saj se okna ne odpirajo v
celoti. G. ravnatelj odgovori, da je menjava oken urejena v skladu s predpisi. Po
krajši razpravi je bil sprejet
sklep: Zapisnik 3. Seje Sveta staršev se potrdi.
K točki 3
Predsednik Sveta staršev je predstavil spremembe pri seznamih gradiv za prihodnje
šolsko leto. Seznami so večinoma enaki. Izpostavil je tudi nesmiselnost potrjevanja s
strani staršev, če je učitelj avtonomen pri izbiri gradiv.
Upravljavka učbeniškega sklada, ga. Simona Polše Zupan, je po uvodni predstavitvi
predsednika Sveta staršev potrdila, da bodo tudi gradiva za drugošolce za starše
brezplačna, saj bo ta strošek krilo ministrstvo.
Članica Sveta staršev je povedala, da je nesmiselna izposoja učbenikov zadnji teden
počitnic, saj so družine takrat še na dopustih.
Ga. Simona Polše Zupan je odgovorila, da je izposoja zadnji teden počitnic v skladu
s pravilnikom o upravljanju učbeniških skladov in da le ta omogoča normalen začetek
pouka ob začetku šolskega leta. Poudarila je tudi, da tistih nekaj učencev, ki v tem
tednu učbenikov ne morejo prevzeti, lahko vedno učbenike prevzamejo prvi šolski
dan pouka oz. v prvem tednu pouka.
Članica Sveta staršev je izpostavila, da je nekdo od učencev učbenik dobil šele
konec prvega tedna pouka.
Ga. Simona Polše Zupan je odgovorila, da v kolikor učenec ne pride na vrsto za
izposojo med odmorom, lahko vedno to stori po pouku.
Sklep: Svet staršev je podal soglasje za skupno nabavno ceno delovnih
zvezkov in drugih učnih gradiv za posamezen razred.
K točki 4
G. ravnatelj predstavi inšpekcijski nadzor, ki smo ga imeli. Pove, da je bilo sporno
plačevanje v Šolski sklad, kar smo uspešno rešili.
Pove, da bodo z novim šolskim letom na voljo novi obrazci za plačevanje v šolski
sklad , kjer bo ponujena izbira plačevanja v enkratnem znesku ali mesečno na
položnicah.
Sporno je bilo tudi plačevanje 1 evra za posebne namene.
3
Zaračunavanje 1 evra za posebne namene naj bi predstavljalo plačevanje za
nadstandardne higienske storitve (brisače, robčki, papir), kar po mnenju inšpektorice
ni pravilno definirano in je potreben pravilen zapis.
Tony Del Fabro pove, da robčki niso nadstandard in če sploh imamo stvari, katere
lahko prikažemo kot nadstandard.
G. ravnatelj poda svoje videnje o plačevanju 1 evra za posebne namene in prosi
starše za predloge in pobude definiranja plačevanja nadstandardnih storitev.
K točki 5
Starši so pripomnili, da je učence in starše potrebno obvestiti, kje se hranijo
izgubljeni predmeti. G. ravnatelj je pojasnil, da se izgubljeni predmeti za mlajše
učence hranijo v kotičku Muca Copatarica, za starejše učence pa v glavni avli pri
dežurnem učencu. Predmeti večjih vrednosti se hranijo v tajništvu šole.
G. Tony Del Fabrov vpraša g. ravnatelja ali imamo za šolski bazen uporabno
dovoljenje. G. ravnatelj pritrdi in še pove, da bazen trenutno ne obratuje zaradi
obnovitvenih del, ki so v sklopu energetske sanacije. Rok za začetek obratovanja
bazena je 10. 06. 2019. Do 18. 06. 2019 pa morajo biti zaključena vsa dela na šoli,
tudi zatemnjena stekla v bazenu.
Starši izpostavijo problem komunikacije staršev z učiteljico Jano Košir, ki ni
zadovoljiva. Predlog staršev je komuniciranje v zvezi s plavanjem preko e-asistenta.
G. ravnatelj je obljubil, da se bo pogovoril z učiteljico.
G. ravnatelj prosi, da se v bodoče vse pripombe staršev sporočajo sproti njemu na
mail.
Starši pripomnijo, da so šolske torbe pretežke in predlagajo, da učitelji povedo, kaj od
tega se lahko hrani v šoli. G. ravnatelj predlaga, da se starši o tem pogovorijo z
razredniki na prvem roditeljskem sestanku v septembru.
Predstavnik staršev je ravnatelju predlagal, da šola preveri interes in število
potencialnih otrok od prvega do tretjega razreda v šolskem letu 2019/2020 za
izvedbo pešbusa za dve lokaciji, ki sta izven centralnega območja Planine (ulica
Angelce Hlebce in Župančičeva ulica). Ravnatelj se bo pozanimal na občini glede
izvedbe, predstavnika staršev pa prosi za dostavo gradiva na njegov elektronski
naslov.
Starši izrazijo željo, da bi bila zimska šola v naravi izvedena konec meseca januarja
ali v začetku februarja, namesto v mesecu marcu.
Starše zanima, ali je šola dolžna zagotoviti prehrano za alergike v času šole v naravi
in taborov. G. ravnatelj pove, da šola tega ni dolžna zagotoviti, vendar je vse to stvar
dogovora.
Starši prosijo, da se preveri cena tekaških kart na Pokljuki in razlika v ceni s
primerjavo lanske Pokljuke. G. ravnatelj obljubi, da preveri.
4
Sejo smo zaključili ob 19.30.
Zapisnikarica: Predsednik Sveta staršev:
Natalija Cvek Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 29. 11. 2018
Z A P I S N I K
Šolsko leto 2017/2018
Svet staršev
Datum: 28. 09. 2017
Z A P I S N I K
- seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, v šolskem letu 2017/2018, ki je bila v
torek, 26. 09. 2017, ob 18. uri v zbornici šole.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Božica Čulibrk Rajkovič, Uroš Zemljič, Sanja Čaglić, Karmen
Šparovec Terekhov, Kostadin Videnović, Špela Rus, Tea Knaflič, Saša Hrženjak,
Mojca Marcen, Janja Pavšič, Miran Polanko, Tina Šturm, Davor Brezar, Tony Del
Fabro, Mateja Margeta, Bojan Brezničar, Barbara Kaloper, Sebastjan Tofaj
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Maja Tratnik, Boštjan Kovše
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED: - Ugotovitev sklepčnosti, potrditev dnevnega reda 1. redne seje Sveta staršev in
poročilo o volitvah predstavnikov staršev v oddelkih ter potrditev njihovih
mandatov - Seznanitev predstavnikov staršev s Poslovnikom Sveta staršev, v tistem delu, ki
se nanaša na izvolitev predsednika in njegovega namestnika - Izvolitev predsednika in njegovega namestnika
- Pregled in potrditev zapisnika 3. Seje Sveta staršev v šol. Letu 2016/2017
- Potrditev prispevka staršev za 1 € za posebne namene
- Načrtovana obnova kuhinje
- Razno
V skladu s Poslovnikom OŠ Jakoba Aljaža o delu Sveta staršev do izvolitve
predsednika Sveta sejo vodi ravnatelj.
G. ravnatelj je ugotovil, da je Svet sklepčen, ter predlagal dopolnitev dnevnega
reda, in sicer pred sedmo točko dnevnega reda, točko razno, se doda točka, ki
zajema seznanitev z izgradnjo zunanjih igral, ter točka, ki zajema problematiko
v OPB.
2
Predstavniki v Svetu staršev se s predlaganim dnevnim redom strinjajo in ga
soglasno potrjujejo.
K točki 1
G. ravnatelj je povedal, da so bili na razrednih roditeljskih sestankih izvoljeni novi
člani Sveta staršev za šolsko leto 2017/2018, razen v 7. B in 9. A razredu, kjer do
izvolitve predstavnikov ni prišlo in bodo le te, izglasovali naknadno. Ugotovil je, da so
ostali mandati verificirani in razglasil
sklep: Svet staršev v sestavi: Božica Čulibrk Rajkovič, Maja Tratnik, Uroš
Zemljič, Sanja Čaglić, Karmen Šparovec Terekhov, Kostadin Videnović, Špela
Rus, Tea Knaflič, Saša Hrženjak, Mojca Marcen, Janja Pavšič, Miran Polanko,
Tina Šturm, Davor Brezar, Tony Del Fabro, Mateja Margeta, Boštjan Kovše,
Bojan Brezničar, Barbara Kaloper, Sebastjan Tofaj, je imenovan.
K točki 2
G. ravnatelj je pri tej točki povzel člene Poslovnika Sveta staršev, v tistem delu, ki se
nanašajo na izvolitev predsednika in njegovega namestnika, ter svet seznanil z
pomanjkljivostjo poslovnika, ki ga je zaznala pravna služba, katerega nam bo s
popravki poslal po elektronski pošti, Svet staršev pa ga bo sprejel korespondenčno.
Pri tej točki je ravnatelj pozval predsednika, ki je funkcijo opravljal v šolskem letu
2016/2017, da opravi delo zapisnikarja.
Svet staršev soglasno sprejme, da zapisnik 1. redne seje Sveta staršev v šol.
letu 2017/2018 opravi g. Sebastjan Tofaj
K točki 3
G. ravnatelj je pri tej točki predlagal volitve novega predsednika in namestnika
predsednika Sveta staršev. Starši so za predsednika predlagali g. Tonya Del Fabra.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo g. Tonya Del Fabra za novega
predsednika Sveta staršev.
Za namestnico predsednika Sveta staršev je bila predlagana ga. Mateja Margeta.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo go. Matejo Margeta za
namestnico predsednika Sveta staršev.
K točki 4
Na tej točki je s strani predstavnikov Sveta staršev bila podana ugotovitev, da
zapisniki sej niso več objavljeni na spletni strani šole, ter s tem izrazili problem, da
starši niso ustrezno obveščeni o obravnavah na samih sejah. Prav tako pa se poraja
vprašanje o smotrnosti potrjevanja zapisnikov, ki so posledica obravnav na sejah v
predhodnem mandatu. G. ravnatelj je pojasnil, da je razlog neobjave zapisnikov na
spletni strani šole v tem, da se je podjetje, ki je skrbelo za spletno stran šole v
lanskem šolskem letu, zateklo k stečajnemu postopku in s tem posledično ni
ažuriralo spletne strani. Šola ima v letošnjem šol. letu novo spletno stran, kjer pa je g.
ravnatelj izrazil zadržek pri objavljanju zapisnikov sej na spletni strani šole, zaradi
varstva osebnih podatkov, prav tako pa je sporna tudi objava investicijskih planov
šole, ki jih lahko na spletni strani šole vidi vsak. V zvezi z potrjevanjem zapisnikov sej
3
iz preteklega mandata so člani Sveta staršev, po razpravi, soglasno z g. ravnateljem
predlagali, da se na 1. redni seji v šolskem letu novo izvoljeni svet seznani z
zapisnikom, ravnatelj pa poda kratek povzetek realizacije sklepov. S tem se
posledično predlaga sprememba člena v poslovniku, ki to področje predvideva, in
sicer iz potrjevanja v seznanitev.
Sklep: Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo objavo zapisnikov Sveta staršev
na spletni strani šole v takšni obliki, ki je v skladu z varstvom osebnih
podatkov in ne vključuje investicijskih planov šole. Svet staršev se seznanja z
zapisnikom 3. redne seje Sveta staršev v šol. letu 2016/2017 in na zapisnik
nima pripomb.
K točki 5
V tej točki dnevnega reda je tekla razprava o enem evru za posebne namene in o
prostovoljnem prispevku enega evra ali več, za šolski sklad, ki v realizacijo stopi na
način podpisa izjave v 1. razredu in je permanentna za vsa leta šolanja otroka v šoli.
Plačilo zneska za posebne namene je zavezujoč za plačnika, glede na število otrok,
ki jih ima plačnik vključenih v samo šolo. Zavezujoč prispevek 1 evro na mesec za
posebne namene, je večinoma namenjen fotokopiranju in nakupu papirnatih robčkov
in brisač.
Prostovoljni prispevek 1. evro ali več za šolski sklad, je namenjen
sofinanciranju nadstandardne opreme (3D tiskalnik, mikroskop, oprema za
izvajanje šole v naravi) in se lahko prekine z podpisom odstopne izjave, ki jo
starši dobijo v računovodstvu.
Svet staršev se s prispevkom strinja, vendar želi, da računovodstvo šole pripravi
transparentno poročilo o prejetih in porabljenih sredstvih iz tega naslova do naslednje
redne seje Sveta staršev.
Sklep: Svet staršev predlaga Svetu šole potrditev zaračunavanja enega evra za
posebne namene, ki je za starše zavezujoč in enega evra ali več za šolski sklad
z možnostjo prekinitve z odstopno izjavo.
K točki 6
G. ravnatelj je Svetu staršev predstavil problematiko v zvezi prenove kuhinje, katere
obnova bi se morala pričeti med preteklimi šolskimi počitnicami. Ker začetek del ni bil
izveden zaradi nepojasnjenega vzroka je urgiral na občini, kjer so začetek del želeli
prestaviti na prihodnje poletne počitnice. G. ravnatelj jim je zatrdil, da z deli lahko
pričnejo takoj ter, da ima izdelan načrt kako bi potekalo zagotavljanje prehranjevanje
otrok na šoli z vsemi higienskimi standardi. Svet staršev je pozval, da za strpnost
med obnovitvenimi deli.
Sklep: Svet staršev daje polno podporo g. ravnatelju pri realizaciji obnove
kuhinje.
K točki 7
Pri tej točki je nas je ga. Milena Ristić, ki jo je ravnatelj povabil, da podrobneje razloži
sam potek dela izgradnje zunanjih igral, ter predstavi strošek in način financiranja
projekta. Strošek izgradnje igral na šolskem igrišču je relativno visok in pojavilo se je
vprašanje, ali bi lahko starši sodelovali pri sami izvedbi, v smislu pripravljalnih del. Po
krajši razpravi smo starši skupaj z g. ravnateljem in go. Ristićevo ugotovili, da bi bilo
4
sodelovanje v takem razmerju s poznejšim izvajalcem lahko konfliktno, saj bi se
lahko pojavila morebitna tveganja v zvezi z uveljavitvijo garancij pri morebitnih
reklamacijah.
Sklep: Svet staršev se je z izgradnjo seznanil in pri samih pripravljalnih delih
ne bo sodeloval, v izogib komplikacijam pri uveljavitvi garancij pri morebitnih
reklamacijah.
K točki 8
Pri tej točki se je Svet staršev seznanil s problematiko v OPB. Glavni problem se
poraja v tem , da se je iz lanskega šol. leta kjer je bilo devet oddelkov OPB-ja v
letošnjem šolskem letu število dvignilo na enajst oddelkov OPB-ja. Ministrstvo za
izobraževanje, znanost in šport, ki je merodajen za standarde in normative v javni
osnovni šoli, pa jim je dodelilo plačilo samo ene dodatne ure na teden, kar
posledično pomeni, da učiteljice, ki izvajajo dejavnosti v OPB, delajo eno uro na dan
zastonj, razen treh učiteljic, z daljšim delovnim stažem, katerim mora šola po zakonu
zagotavljati zadostno število delovnih ur. V kolikor učiteljica opravlja delo le do tiste
ure za katero prejme plačilo, se v trenutku pojavi problem heterogenih oddelkov,
poruši se pedagoški red, število otrok pa presega standarde in normative. Svet
staršev je nad situacijo zgrožen in zato soglasno sprejme:
Sklep: Svet staršev želi, da vse vpletene strani najdejo ustrezno rešitev,
predvsem v dobrobit naših otrok. Svet staršev predlaga, da Svet šole
nemudoma sprejme vse postopke, ki so v pristojnosti sveta za razrešitev
nastale situacije z vso podporo Sveta staršev.
K točki 8
Pod točko razno je bilo izpostavljeno vprašanje zakaj na spletni strani šole ni več
šolske publikacije. G. ravnatelj je odgovoril, da spletna stran še ni v končni obliki, ter
da bo predlog posredoval administratorju spletne strani.
Starši druge triade so vprašali ali bi bilo možno prakso iz prve triade prenesti, in sicer,
puščanje učbenikov in delovnih zvezkov v šoli. G. ravnatelj je pojasnil, da bi bil s tem
verjetno moten učni proces delanja domačih nalog, saj učenci učbenike in delovne
zvezke potrebujejo pri reševanju. Podal je predlog, da naj v zvezi s tem razgovor
opravijo z učiteljico, ter v kolikor je težava v zagotovitvi ustrezne omare, le to lahko
namestijo v samem razredu.
Predsednik Sveta staršev je predstavil delovanje Fundacije za pomoč učencem OŠ
Jakoba Aljaža. Fundacija je v lanskem šolskem letu na pomoč priskočila 23 otrokom
pri izvedbi štirih šol v naravi od tretjega do osmega razreda v skupnem znesku
1.525 € . Pri eni učenki pa je fundacija sofinancirala prevoz na terapijo.
Pojavilo se je vprašanje ali bi bilo možno v osmem razredu pri predmetu tuji jezik
angleščina, pri heterogenih skupinah, da bi se ob polletju zamenjale učiteljice. G.
ravnatelj je odgovoril, da to ne bi bilo dobro. Da povprečje uspehov v obeh razredih
bistveno ne odstopa. Dobil je odgovor, da rezultati NPZ-ja kažejo drugačno sliko. Na
tej točki smo se oglasili člani Sveta staršev, ki smo bili z situacijo seznanjeni že pred
leti. Pojasnili smo, da je imela ena od obeh učiteljic, pred leti inšpekcijski nadzor, da
inšpekcija ni podala ustreznih ugotovitev še do danes. Obe učiteljici imata ustrezno
zahtevano izobrazbo z vsemi zahtevanimi pogoji za delovno mesto, ki ga opravljata.
5
Podajanje snovi je avtonomna pravica vsakega posameznega učitelja, v skladu z
letnim delovnim načrtom. Žal bi se v preteklosti morale vprašati izobraževalne
institucije, ki so podelile ustrezen naziv, za zasedanje delovnih mest, o primernosti,
ter ustrezni usposobljenosti svojih kandidatov. G. ravnatelj je odgovoril, da je v
preteklem letu opravil hospitacijo pri urah angleškega jezika in da v letošnjem letu
pripravlja hospitacije med razredno in predmetno stopnjo. V kolikor bodo razmere
dopuščale, bi rad opravil hospitacijo tudi med predmetno stopnjo in srednjo šolo. G.
ravnatelj meni, da bi tudi tak način lahko pripomogel k reševanju problemov.
Starši so svet seznanili, da je podjetje Alpetour, ki je lansko leto opravilo prevoz
osmih razredov na ekskurzijo v Celovec, staršem ponudilo možnost zavarovanja
odpovedi v primeru neudeležbe otroka, proti plačilu petih evrov. Po razpravi smo
soglasno ugotovili, da je zaračunavanje takega zavarovanja nesmiselno, saj v kolikor
otrok ne prinese zdravniškega opravičila zaradi neudeležbe na dan samega izleta,
mora strošek prevoza prav tako plačati.
Predsednik Sveta staršev je predstavnike razredov pozval, ter napovedal, da bodo v
bodoče sooblikovali dnevni red, in sicer po sistemu:
Do najkasneje enega tedna pred samo sejo pošljejo svoje pobude in predloge,
ki so jih prejeli od staršev v svojem razredu v skladu s poslovnikom na
elektronski naslov tony.delfabro@gmail.com v izogib predolgim sejam, saj naj
bi bila točka razno namenjena predvsem temam, ki so se zgodile po
navedenem roku in posledično niso bile uvrščene na dnevni red.
Seja je bila zaključena ob 20.10 uri.
Zapisnikar: Predsednik Sveta staršev:
Sebastjan Tofaj Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 08. 12. 2017
Z A P I S N I K
seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, v šolskem letu 2017/2018, ki je bila v
četrtek, 30. 11. 2017, ob 18. uri v zbornici šole.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Božica Čulibrk Rajkovič, Sanja Kern, Karmen Šparovec
Terekhov, Špela Rus, Saša Hrženjak, Mojca Marcen, Janja Pavšič, Tina Šturm,
Tony Del Fabro, Mateja Margeta, Bojan Brezničar, Barbara Kaloper, Sebastjan Tofaj
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Maja Tratnik, Uroš Zemljič, Kostadin Videnović, Tea Knaflič,
Miran Polanko, Davor Brezar, Boštjan Kovše
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED:
Potrditev dnevnega reda 2. Seje Sveta staršev OŠ Jakob Aljaž
Pregled in potrditev zapisnika 1. seje Sveta staršev v šol. letu 2017/18
Pregled finančnih poročil z naslova enega evra za posebne namene, šolskega
sklada in fundacije za pomoč učencem OŠ Jakoba Aljaža
Pobude, vprašanja in predlogi, ki so jih predstavniki staršev naslovili na svet
Ustanovitev triadnih delovnih skupin
Razno
K točki 1
Predsednik Sveta staršev je ugotovil, da je Svet sklepčen, ter na ravnateljev predlog,
prednostna obravnava točke 4, zaradi prisotnosti dodatnih strokovnih delavcev šole,
predlagal spremembo dnevnega reda, ki ga je svet soglasno sprejel. Tako je 4. točka
dnevnega reda potekala pred prvo, drugo in tretjo točko.
Predstavniki v Svetu staršev se s predlaganim dnevnim redom strinjajo in ga
soglasno potrjujejo.
2
K točki 4
V skladu s predhodnim pozivom predstavnikom posameznih razredov v Svetu staršev
po sooblikovanju dnevnega reda 2. redne seje, je na svet prispelo 7 pobud, predlogov,
oz. pripomb. G. predsednik je na začetku pohvalil angažiranost in aktivnost
posameznih predstavnikov, vendar obenem podal kritiko, da vse pripombe oz. pobude
niso v skladu s Poslovnikom o delu sveta staršev. Predstavnike je tudi pozval, da v
kolikor podajo pripombo, le to podkrepijo z morebitno rešitvijo oz. primerom dobre
prakse, ter besedo predal g. ravnatelju.
/1/ Prvo vprašanje se je nanašalo na stališča /opažanja predstavnikov 1. In 2.
triade, in sicer: Nesankcioniranje otrok 1. Triade, ko pride do kraje ali nasilja,
premajhna avtoriteta učiteljic – nezmožnost ali nobene želje, da bi se to uredilo,
občutek pri starših, katerih otroci so bile žrtve je, da se vse želi pomeči pod
preprogo in tak renome šola dobiva tudi navzven.
G. ravnatelj je povedal, da se stremi k nični toleranci nasilja ter, da sam ni zaznal
nikakršnega nasilja. Dopustil je možnost, da informacije niso prišle do njega,
zato je za pomoč pri podaji odgovora prosil socialno delavko, ki je z učiteljicami
opravila razgovor. Socialna delavka nam na začetku poda razlago pomena
besed konflikt in nasilje. Pojasnila je, da je nasilje zelo širok pojem ter, da so
vsakodnevno priča različnim konfliktnim situacijam, ki pa nimajo elementov
nasilja, saj se vsak posameznik na različne situacije odziva drugače, ima morda
drugačno mnenje, oz. se zavzema za drugačno stališče.
Očitek, ki je bil podan v kritiki, da se vse pometa pod preprogo, smatra za
neutemeljenega, saj se z vsakim primerom posebej ukvarja v skladu s pravili in
opravlja pogovore na relaciji razrednik starš, ter jih v skladu s pooblastili
uspešno rešuje, prav tako pa veliko nesoglasij rešijo že razredniki sami. Pojasni,
da je veliko impulzivnih reakcij posameznikov, ter navede podatek, da so v
lanskem letu končali s postopkom, kjer so učencu prekinili šolanje na OŠ
Jakoba Aljaža.
Na očitek premajhne obveščenosti staršev na relaciji šola – starši, sta skupaj z
ravnateljem pojasnila, da šola ponuja veliko preventivnih predavanj, in sicer v
prvi triadi veliko pozornost namenjajo učenju socialnih veščin, v petem razredu
med vrstniško nasilje, v sedmem družba za boljši svet. Podala sta opažanje, da
je izredna neodzivnost samih predavanj, kar je problem vseh kranjskih šol, s
katerimi se dogovarjajo, da ponujene vsebine staršem predstavljajo skupaj, ter
s tem zmanjšajo stroške posameznih predavanj, starše pa pozvala, da naj
razmislimo kako, oz. na kakšen način bi želel, da jim šola plasira tematiko
predavanj.
G. predsednik je tukaj podal še hierarhijo reševanja problematike, ki se začne
v razredu na relaciji starš – razrednik, v kolikor rezultat ni pozitiven se v
reševanje spora vključi socialna delavka, kasneje sklic roditeljskega sestanka
skupaj z ravnateljem, ki v kolikor ne privede do pozitivnega učinka, poda predlog
za obravnavo na učiteljskem zboru, ki pa ima možnost za mnenje zaprositi
svet staršev. Posebej je poudaril, da je svet staršev posvetovalni organ in nikar
ne represivni.
3
/2/ Drugo vprašanje se je nanašalo na zdrav življenjski šport, in sicer kakšni so
rezultati pouka , ali je opaziti več kondicije otrok, so otroci osvojili prvine kakega
športa?
G. ravnatelj je za odgovor na zastavljeno vprašanje zarosil učiteljico, ki izvaja
program zdravega življenjskega sloga na šoli, pa poda odgovor na zastavljeno
vprašanje, ki pojasni, da je program zdravega življenjskega sloga globalni
fenomen in se odraža na vseh področjih. Poda rezultate športnega kartona,ki
je ravno v teh dneh praznoval trideset letnico obstoja, kjer so rezultati zelo dobri
predvsem pri deklicah in nekoliko manj pri dečkih vendar še vedno zadovoljivi.
Pove da je namen programa, spodbuditi otrokov prvinski nagon po gibanju, ter
da se otroci pri urah naučijo prvih korakov različnih športnih disciplin, prav tako
pa sama sodeluje z vsemi športnimi klubi na območju občine Kranj, ter se skupaj
z starši dogovarja o morebitnih treningih določenega športa, za katerega
učenec pokaže določen interes.
/3/ Tretje vprašanje se je nanašalo na vnašanje podatkov v aplikacijo E-asistent.
Podan je bil očitek, da se ne vnaša domačih nalog pri posameznih predmetih.
G. ravnatelj je podal svoje videnje problema, ter povzel primer iz preteklosti, ko
je bi učitelj še sam. Šolska ura traja 45 minut, pri tem, v kolikor je zgleden
reditelj, porabiš 2-5 minut za vpis manjkajočih učencev, 15 minut za vpisovanje
novih domačih nalog, ter zabeležka tistih, ki domačih nalog nimajo, o pravilnosti
reševanja domačih nalog ni govora, nato imaš na voljo 15 minut za podajanje
nove snovi in 10 za ponovitev podane snovi ter ugotavljanje, če so snov učenci
razumeli. V kolikor je vmes še spraševanje oz. popravljanje ocene, se vsa stvar
poruši. Aplikacija E-asistent ni produkt posamezne šole, ampak produkt
pravnega subjekta, ki staršem ponuja določene vsebine kot brezplačne, ter
določene vsebine kot plačljive. Vpisovanje podatkov v aplikacijo je domena
vsakega posameznega učitelja in ni zavezujoča zanj. Učitelj je dolžan učencem
razumno podati podatek, kaj je za domačo nalogo, na kakšen način je stvar
uvodne ure, ki jo imajo učenci na začetku šolskega leta, nikakor pa učitelj ni
dolžan obveščati staršev, kaj je za domačo nalogo pri posameznem predmetu.
Vprašanje se je nanašalo tudi na pozno obveščanje razrednika oz. njegovega
namestnika o prihajajočih dogodkih kot na primer zdravstveni pregled. Učenci
in starši naj bi bili prepozno obveščeni o sami izvedbi pregleda.
g. ravnatelj je pojasnil, da so bili otroci obveščeni tako pisno, kot tudi preko
javnega ozvočenja na šoli, dopušča pa možnost, da otroci tega doma niso
sporočili. Na tej točki se je oglasil g. predsednik in podal pobudo za anketiranje
staršev o tem, kaj menijo ali je šola tista, ki naj še naprej izvaja predvsem prevoz
in udeležbo sistematskih pregledov svojih učencev, ali pa smo starši tisti, ki bi
želeli tak pregled opraviti sami skupaj z otrokom. Iz opažanja se namreč
ugotavlja, da zdravstvo in šolstvo žal ne delujeta z roko v roki. Razrednik mora
pripraviti seznam otrok, zabeležiti njihove hibe, za katere ne bi smel vedeti, v
kolikor starši tega ne želijo, oz. niso moteče za realizacijo učnega načrta, vendar
jih pediatri od njih zahtevajo. Prav tako prevoz oz. kakršna koli oblika privedbe
otrok na sistematski pregled terja na vsakih 15 otrok dodatnega učitelja, ki mora
iti v spremstvo. To posledično pomeni izpad določene ure, ki jo je potrebno
nadomeščati, kar se žal odraža skozi celo leto in ni zamerljiva pri izvedbi letnega
delovnega načrta. V izogib prevelikim izgubam razredniki za sistematski
pregled, po navadi, le tega preimenujejo v naravoslovni dan, ki bi bil vsekakor
lahko bolj vsebinsko smotrno izveden. G. ravnatelj je pozdravil pobudo, ter
4
povedal, da bo preučil na kakšen način bi lahko prišli do večinskega mnenja
staršev.
/4/ Četrto vprašanje se je nanašalo na javen dostop do fotografij, ki so na spletni
strani šole, predvsem fotografij iz šol v naravi, kjer so otroci v kopalkah in med
spanjem.
Ravnatelj odgovarja, da v kolikor se pojavi pomislek, da kakšna fotografija ni
primerna se le to označi, obvesti preko elektronskih sporočil ali preko telefona
v tajništvo šole in skrbnik spletne strani bo tako fotografijo umaknil. Pojasnil je,
da do takšnih fotografij prihaja predvsem zaradi želje po tem, da se prikaže nek
preživet dan v šoli v naravi velikokrat na željo staršev samih.
/5/ Peto vprašanje je bilo pojasnjevanje prehoda iz pritličnih učilnic in tudi tistih v
nadstropju na zunanje igrišče. G. ravnatelj je pojasnil, da si šola prizadeva
umiriti šolski vrvež tudi s tem, ko bi del učencev lahko preusmerila preko
požarnega izhoda na šolsko dvorišče. Ideja je še v razvojni fazi saj še ni
dokončno določeno na kakšen način bi to lahko v praksi tudi udejanjili.
/6/ Šesto vprašanje je bilo zakaj so vrata iz dvoriščne strani, službeni vhod,
zaklenjena. Težava se pojavi pri popoldanskih dejavnostih, kjer starši ne morejo
pripeljati otroka ali ga priti iskat.
G. ravnatelj je pojasnil, da je omenjeni vhod bil vedno definiran kot službeni
vhod zaposlenih, ki se je v času gostovanja vrtca spremenil zgolj za njihovo
uporabo, lažjega dovoza vrtčevskih otrok, kar so ostali starši s pridom zlorabljali.
Že v preteklih letih je Svet šole na pobudo Sveta staršev sprejel sklep, da se
omenjeni vhod zapre in omogoči dostop samo zaposlenim na šoli. Šola je prešla
na sistem elektronskih ključavnic in stvar še ni v končni fazi. Na optimalno stanje
bo tako potrebno še nekoliko počakati.
/7/ Sedmo vprašanje je bilo podano s strani razredne stopnje, in sicer zakaj sta v
WC-ju fantki delujoči samo dve senzorski pipi in zakaj ima pipa tako kratek
interval.
G. Ravnatelj je povedal, da si je situacijo ogledal skupaj z hišnikom in ugotovil,
da delujejo tri od štirih, ter da je tretja v fazi popravila. Pretok vode, se v
njegovem pogledu, ne zdi problematičen saj v kolikor so otrokove roke v
gibanju, jih senzor zazna in voda normalno teče.
K točki 2
G. predsednik je povedal, da so zapisnik o 1. redni seji vsi predstavniki oddelkov prejeli
preko elektronske pošte, ter prav tako izvedbo in zapisnik korespondenčne seje o
sprejemu poslovnika o delovanju sveta staršev. Prisotne je pozval, v kolikor nihče nima
pripomb, da zapisnik potrdijo z dvigom rok.
Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo zapisnik 1. redne seje in 1.
korespondenčne seje Sveta staršev.
K točki 3
Pri tej točki so se člani Sveta staršev seznanili s finančnimi poročili z naslova enega
evra za posebne namene, šolskega sklada in fundacije za pomoč učencem OŠ Jakoba
Aljaža. G. predsednik je podal izpis, ki gaje pridobil s strani šolskega računovodje, in
sicer:
5
Stanje na računu iz naslova enega evra je na dan 30.10.2017 je 3.274,00 €
Stroški od 1.1. 2017 do 30.10.2017 ki se krijejo iz tega naslova znašajo 9.853,20
€. Razliko priliva in odliva krije šola iz svojih sredstev.
Stanje sredstev šolskega sklada na dan 30.10.2017 = 15.253,27 €
Priliv enega evra s strani staršev od 1.1.2017 = 2.321,00 €
Priliv s strani akcije zbiranja papirja 03/2017 = 1.453,10 €
Priliv s strani akcije zbiranja papirja 10/2017 = 1.053,90 €
Priliv s strani KS Čirče za igranje igrice = 100,00 €
Priliv s strani donacij na novoletnem sejmu = 2.153,20 €
Priliv s strani Aljažkovega dne = 418,40 €
Odliv za socialno problematiko za izvedbo ekskurzij Avstrija, Nemčija, Tabor
Tolmin, ekskurzija Goričko = 143,84 €
Šolski sklad je svoje sredstva namensko pripravljal za poplačilo zunanjih igral, katerih
znesek znaša okoli 11.000 € in še ni knjižen na računu saj se je izvedba del zaključila
v mesecu novembru. Prav tako Šolski sklad namerava kupiti rezalnik stiroporja,
katerega izdelke bi lahko prodajali na novoletnem sejmu, učenci pa bi ga preko celega
leta uporabljali pri urah tehnike in tehnologije.
Stanje na računu fundacije za pomoč učencem OŠ Jakoba Aljaža je na dan
29.11.2017 2.598,62 pri čemer je potrebno upoštevati da 1.000,00 € ustanovnih
sredstev, ki jih fundacija ne more porabiti v namen sofinanciranja posameznih
otrok. Fundacija je v 2017/18 namenila 1.580,00 € za sofinanciranje na sledeč
način:
razred destinacija
znesek
destinaci
je
št. otrok % subvencije
znesek
na
posamez
nika
znesek
na razred
Trilobit 70,00 € 12 50 35,00 € 420
200
Pokljuka 160,00 € 7 50 80,00 € 560
Banjole 80,00 € 5 50 40,00 € 200
Osilnica 90,00 € 4 50 50,00 € 200
1580
Subvencioniranje šol v naravi
S K U P A J
prevoz otrok v Trilobit
Fundacija je namenila sredstva 28 otrokom. Celotni generaciji 1. triade je namenila
sredstva za prevoz otrok v šolo v naravi. Vsem, ki so zaprosili za pomoč je nudila 50%
sofinanciranje. Fundacija ima ob zaključku šolskega leta 18,62 € na svojem računu.
K točki 5
Pri tej točki nas je g. predsednik seznanil, da bi bilo dobro ustanoviti delovne skupine
po triadah, glede na to, da bo imela šola čedalje več oddelkov. Vsaka triada bi imela
svojega predstavnika, ki bi vodil koordinacijo med posameznimi razredi v posamezni
triadi in predsednikom oz. strokovnimi organi šole.
6
Svet staršev meni, da je potrebno podrobneje predstaviti delo takega
predstavnika, kar bo predsednik predstavil naknadno, preko elektronske pošte.
O ustanovitvi takšnih delovnih skupin se bo glasovalo korespondenčno.
K točki 6
Pri tej točki ni bilo pobud vprašanj ali predlogov.
Seja je bila zaključena ob 19.55 uri.
Predsednik Sveta staršev:
Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 13. 04. 2018
Z A P I S N I K
seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, v šolskem letu 2017/2018, ki je bila v torek,
2018, ob 18. uri v zbornici šole.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Božica Čulibrk Rajkovič, Maja Tratnik, Sanja Kern, Karmen Šparovec
Terekhov, Kostadin Videnović, Špela Rus, Tea Knaflič, Janja Pavšič, Tina Šturm, Davor
Brezar, Tony Del Fabro, Mateja Margeta, Bojan Brezničar, Boštjan Kovše, Barbara Kaloper,
Sebastjan Tofaj
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin, vodja šolske prehrane, Bogdana Jocif
Terčon
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Uroš Zemljič, Saša Hrženjak, Miran Polanko, Mojca Marcen
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED:
Potrditev dnevnega reda 3. Seje Sveta staršev OŠ Jakob Aljaž
Pregled in potrditev zapisnika 2. seje Sveta staršev v šol. letu 2017/18
Oddaja šolske kuhinje zunanjemu uporabniku
Razno
K točki 1
Predsednik Sveta staršev je ugotovil, da je Svet sklepčen, ter predlagal potrditev dnevnega
reda
Predstavniki v Svetu staršev se s predlaganim dnevnim redom strinjajo in ga soglasno
potrjujejo.
K točki 2
G. predsednik je povedal, da so zapisnik o 2. redni seji vsi predstavniki oddelkov prejeli po
elektronski pošti, ter na kratko povzel vsebino. Povedal je, da le ta vseboval 6 točk
dnevnega reda, ter da smo pod 3. točko obravnavali finančna poročila, s čimer se je svet
seznanil z finančnim poročilom šolskega sklada, fundacije in pa enega evra za posebne
namene. Pod točko 4 smo obravnavali pobude, vprašanja in predloge, ki smo jih predstavniki
staršev naslovili na svet in nanje dobili odgovore s strani ravnatelja, in nekaterih drugih
2
strokovnih služb že na seji sami. Pod 5. točko je bila pobuda za ustanovitev triadnih delovnih
skupin, vendar je ta ideja še v fazi formiranja in za enkrat še ni pripravljena za razpravo in
odločanje. Pod točko razno pa ni bilo podane nobene teme za razpravo.
Prisotne je pozval, v kolikor nihče nima pripomb, da zapisnik potrdijo z dvigom rok.
Člani Sveta staršev soglasno potrjujejo zapisnik 2. redne seje Sveta staršev.
K točki 3
Pri tej točki je predsednik sveta povedal, da je zaradi zagotavljanja strokovnosti in
kompetentnosti podajanja izjav in komentarjev v zvezi z šolsko prehrano, v ta namen na sejo
povabil go. Bogdano Jocif Terčon, vodjo šolske prehrane, nato pa g. ravnatelju zastavil nekaj
vprašanj, in sicer:
3.1. Zakaj je na seji sveta šole dne 29.03.2018 uporabil termin seznanitev, ter prisotne člane
le v točki razno seznanil, da načrtuje oddati kuhinjo zunanjemu izvajalcu in le tega ni uvrstili,
skupaj z predsednico sveta šole, na dnevni red same seje, s čimer bi lahko svet šole podal
ustrezen sklep, kot najvišji organ šole, z opredelitvijo za ali proti?
3.2. Kdaj je o oddaji šolske kuhinje mislil obvestiti svet staršev, kot končnega plačnika
uporabnikov, torej naših otrok, ter ali ga ne zanima naše stališče do takšne odločitve?
3.3. Zakaj razmišlja o oddaji kuhinje zunanjemu ponudniku sedaj, ko bo le ta prenovljena in
naj bi omogočala pripravo cca. 800 kosil, ob predpostavki, da je sedaj, ko je šola med
obnovo vezana na zunanjega ponudnika prišlo do 30% zmanjšanja naročil na kosila?
3.4. Kako bi zunanji ponudnik lahko zagotovil pripravo hrane brez oreščkov in brez kontaktne
priprave živil zaradi alergikov, ki so prisotni na OŠ Jakoba Aljaža?
3.5. Zanima me, čeprav Svet staršev nima kompetenc za presojo o tovrstnih odločitvah, kaj
boste z delavci, ki sedaj opravljajo delo v kuhinji, ali ste pridobili pozitivno mnenje s strani
sveta delavcev?
G. ravnatelj je na prvo vprašanje odgovoril, da je svet seznanil o svojem razmišljanju o oddaji
kuhinje in pri tem priznal, da je morda malce prehiteval, saj je smatral, da bi bila to odlična
ideja, ki bi letno prinesla 10 do 15 tisoč evrov, ki bi jih lahko namenili za obnovo šole, Svet
staršev bi obvestil takrat, ko bi se na razpis prijavil ponudnik, ki bi ustrezal razpisnim
pogojem. Svet staršev pri tem ni dobil odgovora, zakaj g. ravnatelj ni za podporo o tovrstnem
razmišljanju zaprosil vseh vpletenih, katerih se ta problematika dotika.
Na vprašanje 3.3. je g. ravnatelj odgovoril, da ga je do takšnega razmišljanja pripeljalo
izredno slabo vzdušje v kuhinji med zaposlenimi, da je v lanskem šolskem letu zaradi
bolniških odsotnosti ostal samo z enim čistilcem za pritličje in 1. nadstropje, zaradi
prerazporeditev v kuhinjo in bolniških odsotnosti, tako med kuhinjskim osebjem, kot med
čistilci. Pri podvprašanju, zakaj šolska kuhinja ne bi zagotavljala kosila tudi osnovni šoli
Stane Žagar, kar je bil dogovor med prejšnjim vodstvom OŠ Jakob Aljaž in sedanjim
vodstvom OŠ Stane Žagar, g. ravnatelj odgovarja, da zunanji odjemalci, konkretno OŠ Stane
Žagar, v kolikor bi jemali hrano pri nas, želijo še naprej imeti zagotovljen servis opreme, ki jo
imajo v razdelilnici, kar jim sedaj zagotavlja Sodexso, ter se posledično zavzemajo za
zunanjega ponudnika tudi pri nas. Svet staršev podaja mnenje, da bi se v teh stvareh morali
bolje pogajati, v kolikor so zainteresirani za odjem hrane, bi se morali prilagoditi našim
pogojem in ne mi njihovim.
Na vprašanje 3.4. je g. ravnatelj odgovoril, da bi tovrstno zahtevo podal v razpisnih pogojih,
ki bi jih moral ponudnik zagotavljati. Pri tem ima Svet staršev resen dvom, saj ni
vzpostavljenih nikakršnih mehanizmov nadzora med napisanim in kasnejši realizaciji v sami
3
kuhinji. Odgovornost za neupoštevanje pravilnih postopkov priprave hrane, kjer bi s tem
posledično lahko prišlo do alergijske reakcije, pa nosi ravnatelj. Pri tej točki je ga. Bogdana
Jocif Terčon, vodja šolske prehrane, seznanila svet o tem, koliko truda je bilo vloženega v
okviru 20%, kolikor zakonodaja pri javnih naročilih dopušča avtonomijo pridobivanja lokalnih
dobaviteljev, kruh iz krušne peči, domača skuta, mleko, kisla smetana-Podjed, med, kislo
zelje, repa, krompir, Markutova jagodna marmelada, jajca…Povedala je da v primeru oddaje
šolske kuhinje zunanjemu ponudniku, le ti ne bodo mogli šoli več dobavljati omenjenih
izdelkov, saj velike korporacije surovine za pripravo hrane kupujejo grosistično in si s tem
zmanjšujejo stroške. Interes kapitala po navadi povozi interes kvalitete, prav tako pa se pod
veliko vprašanje postavlja socialni čut. Ravnatelj se z njeno trditvijo ni strinjal, saj bi ohranitev
ponudbe lokalnih dobaviteljev izrecno zahteval v pogodbi in i brez tega pogoja pogodbe ne bi
podpisal. Dodal je tudi, da vodja prehrane in kuharice ostajajo na svojem delovnem mestu,
kar naj bi zagotavljalo zadostno kontrolo nad kvaliteto in ustreznostjo hrane.
Na vprašanje 3.5. je g. ravnatelj povedal, da je z delavci v kuhinji opravil sestanek, kjer jim ji
predstavil svoj pogled oddaje šolske kuhinje. Pogodba naj bi se podpisala za dobo enega ali
dveh let in delovni pogoji se ne bi smeli spremeniti. Predstavljen je bil zapisnik, ki je bil
zapisan na sestanku z delavci v kuhinji, kjer se Svet staršev seznani z zapisom, da je
pomemben razlog za pridobitev sredstev mestne občine Kranj, za prenovo kuhinje med
drugim tudi, da bi OŠ Jakoba Aljaža postala center za odjem kosil za tri šole. G. ravnatelj je
pojasnil, da je zapis v zapisniku slabo definiran, ter da za odobritev sredstev ni bil podan
noben pogoj. Zapisnik je točen, ni bil pravilno interpretiran!
Na podlagi razprave in odgovorov g. ravnatelja je predsednik Sveta staršev smatral, da je
Svet staršev dolžan, problematiko nasloviti na Svet šole, le ta pa pobudo uvrsti na naslednjo
sejo sveta šole in o njej razpravlja, kot o točki dnevnega reda, z jasnim sporočilom, da se
svet staršev ne strinja z oddajo šolske kuhinje zunanjemu ponudniku. Zato je na to točko
predlagal sklep, ki se glasi:
Sklep: Člani sveta staršev na svoji 3. redni seji sprejemamo odločitev, da o oddaji
šolske kuhinje zunanjemu ponudniku, razpravlja Svet šole, kot najvišji organ šole, z
jasnim stališčem, da se je Svet staršev izrekel z negativno oceno, oziroma je proti
oddaji kuhinje zunanjemu ponudniku.
Ravnatelj je zaključil, da so starši pomemben partner šole in glede na njihovo nestrinjanje
odstopa od namena oddaje kuhinje zunanjemu ponudniku. Svet staršev pa je opozoril, da je
po njegovem mnenju taka odločitev škodljiva za šolo. Ravnatelj je prepričan, da so vsi
pomisleki neutemeljeni in da bo izpad dodatnega vira prihodkov v vplival na opremljenost in
delovanje šole. Še naprej si bo prizadeval najti drugačen način kako izkoristiti kapacitete
nove kuhinje, čeprav trenutno ne kaže najbolje.
K točki 4
Pod točko razno je bilo predstavljeno opažanje staršev, da se ocene ne vpisujejo v
elektronsko redovalnico, E-asistenta. Dogaja se namreč, da starš pride na govorilno uro in le
tam v mesecu dni ni nikakršnih sprememb. Ni vpisa ocen in na njih posledično v domačem
okolju ne mora reagirati, saj z njimi ni seznanjen. Vpisa ocen ni na predmetni stopnji, pri
predmetih GUM, NAR, GOS, čeprav Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter
napredovanju učencev v osnovni šoli, v svojem 14. členu jasno navaja, da učitelj pri
ocenjevanju ustnih odgovorov in nastopov učenčevo znanje oceni takoj in ga seznani z
oceno. Opisno oceno vpiše v redovalnico oddelka najkasneje v sedmih delovnih dneh po
tem, ko je bil učenec ocenjen, številčno pa takoj po ocenjevanju.
Pri ocenjevanju pisnih in drugih izdelkov učitelj učenca seznani z oceno, ter jo vpiše v
redovalnico oddelka oziroma učne skupine, najkasneje v sedmih delovnih dneh po tem, ko
učenec izdelek odda.
4
Prav tako pa je bilo opazno, da šola uporablja srednješolski sistem vpisovanja ocen, in sicer
vpisani sta tako ocena prvega ocenjevanja kot drugega, kar pa je v neskladju s pravilnikom o
ocenjevanju saj 13. člen istega zapisnika (ponovitev ocenjevanja pisnih izdelkov) govori, da
če je na podlagi pisnega izdelka tretjina ali več izdelkov učencev v oddelku ali učni skupini
oziroma polovica ali več izdelkov učencev v manjši učni skupini ocenjenih negativno, se
pisno ocenjevanje enkrat ponovi, razen za učence, ki so bili prvič ocenjeni s pozitivno oceno
in pisnega ocenjevanja ne želijo ponoviti.
Učitelj mora pred ponovnim ocenjevanjem ugotoviti vzroke za neuspeh in jih analizirati
skupaj z učenci, ter o tem obvestiti tudi razrednika in ravnatelja.
Ocena se vpiše v redovalnico po drugem ocenjevanju. Upošteva se boljša ocena. Učencu, ki
je bil ocenjen samo enkrat, se upošteva dosežena ocena.
Podano je bilo opažanje, da se vsi roditeljski sestanki in predavanja odvijajo na isti dan in je
s tem onemogočena kakovostna udeležba staršev, ki imajo več otrok in nato kolebajo česa
bi se udeležili oz. so polovično prisotni na enem ali drugem sestanku. Želja bi bila, da se
uredi usklajevanje s posameznimi oddelki ter s tematiko in da sestanki in predavanja niso na
isti dan.
G. Tofaj je vprašal g. ravnatelja kdo bo vodil Aljažkov dan, sedaj, ko ja ga. Monika Glüks
Donko na porodniškem dopustu, sam pa ne more vzpostaviti kontakta z go. Globočnik. G.
ravnatelj odgovarja, da je ga. Glogovčan Globočnik v bolniškem staležu, ter da pričakuje njen
prihod v prihodnjem tednu. G. Tofaj je je pozval svet naj mu pobude za realizacijo programa
pošljejo po elektronski pošti.
Seja je bila zaključena ob 19.50 uri.
Predsednik Sveta staršev:
Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 07. 06. 2018
Z A P I S N I K
seje Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, v šolskem letu 2017/2018, ki je bila v četrtek, 07. 06.
2018, ob 18. uri v zbornici šole.
PRISOTNI:
Člani Sveta staršev: Božica Čulibrk Rajkovič, Špela Rus, Polanko Miran, Mojca Marcen, Rok Šmid,
Tina Šturm, Tony Del Fabro, Boštjan Kovše, Bojan Brezničar, Barbara Kaloper
ODSOTNI:
Člani Sveta staršev: Uroš Zemljič, Sanja Čaglić, Karmen Šparovec Terekhov, Kostadin Videnović, Tea
Knaflič, Saša Hrženjak, Davor Brezar, Sebastjan Tofaj
OPRAVIČENI:
Maja Tratnik, Janja Pavšič, Mateja Margeta
DRUGI VABLJENI: ravnatelj šole, Jože Povšin
Predlagan je bil naslednji
DNEVNI RED:
Potrditev dnevnega reda 4. Seje Sveta staršev OŠ Jakob Aljaž
Pregled in potrditev zapisnika 3. seje Sveta staršev v šol. letu 2017/18
Podaja soglasja za skupno nabavno ceno delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za posamezen
razred
Pobude, vprašanja in predlogi, ki so jih predstavniki staršev naslovili na svet
Razno
K točki 1
Predsednik Sveta staršev je ugotovil, da je Svet ni sklepčen, ter razpustil sejo, hkrati pa prisotne
seznanil, da bo odsotne člane Sveta staršev o nesklepčnosti, seznanil preko elektronske pošte in jih
obenem pozval, da o drugi in tretji točki predlaganega dnevnega reda, glasujejo korespondenčno, in
sicer do petka 8.6.2018.
Seja je bila zaključena ob 18.15 uri.
Predsednik Sveta staršev:
Tony Del Fabro
Svet staršev
Datum: 08. 06. 2018
Z A P I S N I K II. K O R E S P O N D E N Č N E S E J E
korespondenčna seja Sveta staršev OŠ Jakoba Aljaža Kranj, v šolskem letu 2017/2018 je
potekala od četrtka 07. 06. 2018 do petka 8.6.2018.
Člani Sveta staršev so na korespondenčni seji glasovali o:
Zapisniku 3. redne seje Sveta staršev
Podaji soglasja za skupno nabavno ceno delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za
posamezen razred
Do petka 8.6.2018 je preko elektronske pošte svoje stališče podalo petnajst od dvajsetih
članov sveta. Noben član ni podaj negativnega mnenja proti zapisniku, prav tako nihče ni
podal negativnega mnenja o skupni nabavni ceni delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za posamezen razred.
Ugotavljam, da je zapisnik 3. redne seje sprejet, ter da Svet staršev podaja soglasje za
skupno nabavno ceno delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za posamezen razred
Predsednik Sveta staršev:
Tony Del Fabro