Osnovna šola Jakoba Aljaža Kranj se je v tem šolskem letu vključila v projekt Vključujoča šola – vključujoč fizični prostor. V triletnem razvojnem projektu pod vodstvom ZRZŠ bomo sledili sodobnim pedagoškim spoznanjem pri zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja ter udeleženosti in razvoju vsakega posameznika.
Vključevanje je kompleksen proces, ki zajema različne dejavnike. Med ključne spadajo:
- strategije formativnega spremljanja,
- razvoj spodbudnega, psihološko varnega učnega okolja,
- vključujoče vodenje, čustveno in socialno opismenjevanje,
- ustvarjanje in delovanje v učeči se skupnosti.

Za doseganje ciljev naloge bo Zavod RS za šolstvo za izobraževanje učiteljev, za usmerjanje in v podporo organiziral spletne seminarje, strokovne pogovore z učitelji in ravnatelji, predstavitve dobrih praks in mreženje med strokovnimi delavci. V aktivnosti razvojne naloge bodo vključeni strokovni delavci različnih področij.
V šolskem letu 2024/2025 šola nadaljuje z izvajanjem razvojne naloge Vključujoča šola – vključujoč socialni in fizični prostor, ki poteka pod okriljem Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. V razvojno nalogo smo vključeni drugo leto zapored.
Cilj je oblikovati varno, spodbudno in dostopno šolsko okolje, ki omogoča vključevanje vseh učencev, ne glede na njihove posebnosti ali okoliščine. Poseben poudarek je na razvijanju pozitivnih medosebnih odnosov, sodelovalnem učenju in soustvarjanju šolske skupnosti.
Za šolo predstavlja razvojna naloga pomembno strokovno podporo pri uresničevanju načel vključevanja, večjo povezanost učiteljskega kolektiva, krepitev medvrstniške solidarnosti ter izboljšanje šolske klime. Aktivnosti potekajo skozi timsko delo, izmenjavo dobrih praks in redno refleksijo. Razvojna naloga bogati vzgojno-izobraževalni proces in utrjuje vrednote sprejemanja, sodelovanja in enakih možnosti za vse.